mereka yang baik hati

Sunday, March 13, 2011

happy birthday SYARAH !


salam. pada 11 march 2011 telah berlaku satu kekejaman di antara aku, adik, zaf, lyanna, tipah, fanad and nadia terhadap cik kak yg kt atas ni iaitu NUR SYARAH RABIHA BT BAHARUDIN ! nk tahu ape yg kitaorg buat? hah jeng jeng.... act ni idea aku. aku rancang and bgtahu kt dieorg jgn wish bday syarah, buat2 mcm xde ape and terlupa psal bday die. *padahal konon2 je, berlakon la kn ! aku bg idea mcm tu sbb aku ade suprise kt die. so dieorg semua on dgn rancangan aku. so pada hari kejadian....

11 march tu hari jumaat. pagi ade bacaan yassin kt dewan then msuk kelas. time tu waktu math, cikgu lmbt msuk sbb ade jamuan. then yg kitaorg ni especially, aku, adik, zaf and lyanna sbb kitaorg je 1 kelas. then kitaorg wt dont know je kt syarah. langsung x wish ouh kitaorg. smpai la blek pukul 12.30pm. huh ! jelas amat nmpk kekecewaan dimuka die. relax and cool la babe, oke? time rehat, die x keluar or lmbt keluar kott *aku pun x pasti sbb aku keluar awal. kebetulan plak tu, semua keluar awal, so bleh la aku bgtahu kt yg lain. aku bgtahu kt nadia and fanad jgn wish bday syarah, kita wt dont know je sbb ptg ni ade lgi special. dieorg pun ikut join x wish kt syarah. syarah tnye nadia pun, nadia buat2 x tahu.

syarah : nadia, kau ingt x hari ni hari ape?
nadia : hari jumaat
syarah : berapa hari bulan?
nadia : berapa hari bulan? ermm... ntah ek. knpe?
syarah : xkn kau x ingt langsung?
nadia : ermm. ntah, x ingt la. knpe?
syarah : ermm, xde ape la.
(p/s : lebih kurang la dialog dieorg mcm ni)

then, aku tnye la adik sbb adik yg citer kt aku psal ni. aku tnye nadia buat2 or betul x ingt? adik ckp, nadia buat2. huh ! thank u so much la nadia sbb membantu aku menjayakan rancangan ni. hehe. tepat 12.30pm masing2 blek. kesian syarah, kitaorg x wish die. rupa2 nye die tggu je kitaorg wish. *sorry ea, ade rancangan lain utk kau.

then ptg, kitaorg ade kawad puteri islam. aku dtg lmbt sbb uruskan hal peribadi and aku dpt la beli kek utk bday girl. smpai sek aku sorok dlu kek tepat jam 5.30pm lpas habis kawad, kitaorg pun buat la suprise kt syarah dgn celebrate bday die. die teramat la terkejut ble tgk kitaorg keluarkan kek. then aku x tahu la selanjutnye, die nangis ke, ape ke, aku x tahu sbb aku dpt makan 1 suap kek then kena pergi latihan olahraga utk MSSD ! kalu diikutkan idea zaf, zaf nk baling tepung, tpi aku x smpai hati and takut mak die mrah plak. THE END !

p/s : to syarah : act kitaorg x lupa pun bday kau. sje je, wt lupa2. kau jgn salah sangka plak. kitaorg wt mcm tu sbb nk wt suprise lain utk kau. oke? so, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, NUR SYARAH RABIHA BT BAHARUDIN, MAY ALLAH BLESS YOU AND YOUR FAMILY, GOOD LUCK IN YOUR SPM AND YOUR FUTURE ♥

No comments:

Post a Comment